duminică, 22 martie 2009

De ce nu putem invinge moartea ? *dedicat unei bune prietene de familie

Ne luptam cu animale fioroase ,cu boli nemiloase si uneori iesim invingatori .Dar cel mai dureros este ca nu invingem moartea .De ce ?Nu are infatisare ,nu are mai multe decat noi ,e decat un abur transparent si fara miros ,fara sentimente si fara judecata .E ceva neinsemnat si noi ,fiintele supreme ,oamenii ,nu o putem invinge orice am face .DE CE ? Daca cunoasteti vreun raspuns astept parerile voastre .Cel mai rau este cand vezi ca s e apropie acest abur din departare ,fugi ,incerci sa- l ocolesti si nu reusesti .Te ia fara sa-ti dai seama .Sau esti martor neputincios pentru altcineva drag ,Te zbati sa-l salvezi ,impreuna cu oamenii in alb si degeaba .Renunti pentru ca acel cineva drag se pierde fara sa vrea in aburul infricosator !Ai da din sufletul tau ,ai vinde din sanatatea ta pentru a amana sosirii acelui fum albicios dar nu vrea sa discute cu tine .Pur si simplu nu te intreaba nimic .Nicio rugaminte nu e de folos aici ...DE CE ? Nicio lacrima nu e de ajuns ... Suntem oameni in calea nemilosului ... Vreau doar sa pot opri clipa prezenta ca sa ne mai bucuram unul de altul inaintea sosirii aburului ...Dar nu pot nici macar lucrul asta sa fac ! Sunt neputincioasa, sunt o muritoare! olutii nu gasesc.Doar va spun ca iubesc viata ,imi iubesc parintii ,socrii si sotul si pe toti prietenii mei si pe toate rudele mele .Atat pot face !

4 comentarii:

Anonim spunea...

fara cuvinte ...

Anonim spunea...

Nu putem invinge moartea pentru ca, altfel, nu am mai putea simti bucuria vietii.
Imagineaza-ti ca ai o bucata mare de ciocolata din care mananci fara sa se mai termine vreodata. Mananci azi, mananci maine, mananci trei luni la rand numai ciocolata si bucata mare tot nu se termina. La un moment dat o sa te saturi de ciocolata si nu o sa-ti mai placa. Ce te faci atunci?
Ce bine ca nu avem ciocolata la discretie, fara sa se termine odata. Mai mult de atat, ce bine ca avem mai multe soiuri de ciocolata: ciocolata cu capsuni, cicolata cu lichior, ciocolata cu lapte sau ciocolata amara sau ciocolata mai dulce sau mai putin dulce. Astazi nu mai vrem ciocolata cu lichior? Maine o sa ne simtim fericiti mancand ciocolata cu capsuni.
Ce bine ca exista mai multe tipuri de moarte: moarte in chinuri spasmodice, moarte cu sufletul neimpacat, moarte pe nesimtite, moarte cu preludiu (?). Fiecar tip in functie de ce pacate am facut pana in momentul acela. Si-uite asa suntem datori sa avem grija cum ne comportam in viata de zi cu zi, cum ii tratam pe prieteni, pe parinti, pe angajati.
Daca nu ar exista moarte, am fi toti niste pacatosi.

Anonim spunea...

as scrie si eu: 'fara cuvinte', pentru ca asa m-a lasat acel abur, cand mi-a luat de langa mine persoana cea mai draga sufletului meu: mama. Dar, acum, gandind retrospectiv, ma intreb: oare chiar nu invingem moartea? oare nu chiar asta este victoria: moartea, care ne duce spre viata de dupa moarte? Dar intru intr-un subiect mult prea amplu si controversat... Cineva, mi-a spus odata ca si nasterea poate fi considerata o moarte: ne schimbam starea, ne materializam in oameni, pe pamant, ne invatam lectia de viata, pentru ca la final sa ne retransformam in starea initiala: spirit. Asa ca reformulez eu intrebarea: de ce nu putem invinge viata / de ce trebuie sa suferim aceasta trecere dintr-o stare in alta? In aceasta stare, in care traim pe pamant, ne bucuram de parinti, de prieteni, de realizari, de impliniri, ne consumam pentru esecurile avute, pentru necazurile care ne dau tarcoale sau ne acapareaza, pe scurt, inavatam sa traim si ne adaptam in continuu la o lume efemera, pentru ca la finalul drumului sa realizam ca nimic nu este mai important decat cat de pur ne mentinem sufletul. Traiesc cu speranta ca in ziua in care voi invinge viata si voi redeveni spirit sa ma reintalnesc cu celelalte suflete care mi-au adus atata bucurie in aceasta viata trecatoare.

Anonim spunea...

Toate au un inceput si un sfarsit...
Nu putem invinge moarte si cred ca e bine asa pentru ca,asa cum spunea si Paul ne-am plictisi sa traim la nesfarsit in plus Pamantul s-ar supraaglomera!
Mai dureros e cand cei dragi se sting din viata datorita unor boli dureroase, atunci da, ai vrea sa poti face ceva sa le alini durerea...si tot ce poti face e sa te rogi sa sfarseasca mai repede...
Eu am pierdut cea mai buna prietena...si cea mai buna bunica din lume, nici nu vreau sa ma gandesc cum e sa iti pierzi mama...
Condoleante Oachi